tisdag, juni 28, 2011

Mera bröllopstjafs

Alltså det här med att jag blir helt rörd av att läsa om andra människors bröllop. Eller av vigslarna i Satuhäät, oberoende av hur horror paret i övrigt är. Det känns ju lagom fånigt faktiskt. Kommer alltså troligen att bli helt knäpp när vi någongång får barn. Förlåt på förhand.

Sidospår: hur ska jag uttrycka det här med framtida barn på ett vettigt sätt? Jag är väldigt barnkär och har haft babyfeber sen jag var ungefär tio år, ja. Så jag hoppas att och räknar med att vi får barn i framtiden, och därför använder jag ibland uttrycket "när vi får barn". Vilket dock oftast leder till att t.ex. Lotta undrar om jag är gravid. Vilket jag inte är. Knepigt detta!

2 kommentarer:

när det börjar sa...

Vi helt enkelt komma överens om att i alla fall jag slutar missuppfatta uttrycket.

Jessica sa...

Det skulle underlätta! Då säger vi så. Sen säger jag till när du ska börja fatta det på ett annat sätt igen :)