tisdag, februari 15, 2011

Me me me

Snodde en enkät från Fashionista.

Skor: Tråkiga.
Sneakers: Converse! Med fotstöd! Love it!
Jeans: Ja. Min perusklädsel även om jag fastnat för klänningar mer och mer nu.
T-shirts: Se frågan ovan. T-shirts kan man dessutom kombinera med klänningar, good stuff!
Underkläder: Basic från Lindex och H&M.
Väska: Beroende på humör och axelvärk antingen Fjällräven-ryggsäcken, Marimekko-axelremsväskan eller Longchamp.
Plånbok: Svart-beige köpt i Skottland.
Solglasögon: Köpt för hundra år sen på Instru. Har såpass smalt ansikte och liten näsa att det är sjukt svårt att hitta några som hålls på plats och inte får mig att se ut som en fluga.
Klocka: Studentpresent, DKNY.
Smycken: Alltid örhängen och förlovningsringen (förutom nu när den hängt hos juveleraren i en månad för att vigselringens kanter ska rundas av på samma sätt). Oftast också halsband och/eller armband. Gillar accessorarer även om jag oftast fastnar i samma gamla vanliga.
Tv: Förlovningspresent. Samsung, 32 tum.
Mobiltelefon: iPhone 4. J är lite svartsjuk på den ibland.
Dator: Vit MacBook.
Lotion: Någon från Lumene. Annars Nivea.
Deodorant: Här har jag snobbat till mig och vill ha Tommy Girl eller Dolce&Gabbana Light Blue som stickdeodoranter.

Tandkräm: För tillfället Pepsodent tror jag.
Shampoo/balsam: Alltså vad heter det nu igen. Megastora ljusröda flaskor, brukar alltid finnas på Hullut Päivät.
Tvål: Dove varvat med SebaMed Fresh.
Parfym: Ralph Lauren Ralph eller Dolce&Gabbana Light Blue.
Mineralvatten: På sommaren eller i krabbis: Lidls mineralvatten. Och i Sverige vill jag alltid ha typ Bonaqua med citron och lime.
Vin: Yes please. Rött helst shiraz, vitt helst riesling eller gewürtztraminer.
Drink: Mojito.
Bröd: Ja.
Mat: Ja. Fast inte leverlåda eller saker jag är allergisk för.
Glass: Valios Supertiikeri eller Ben&Jerry's Cookie Dough.
Godis: Salmiak och sura remmar.
Säng: 160 cm bred från Asko. Superskön, helt passligt hård madrass också. Bäst!
Lakan: Typ Kodin Ykkönen och sen Finlaysons påslakan som vi fått i present.
Frisörsalong: Kerttulin Hiuspiste i Åbo. Borde kanske hitta någon som inte ligger 90 minuters tågresa bort.
Dagstidning: Hufvudstadsbladet
Magasin: Hus&Hem, Filter, ViLäser

Inga kommentarer: