torsdag, juni 12, 2008

Jag ringer med anledning av...

Det kändes både nervöst och lugnande att gå iväg till en arbetsplats där man vet hur saker och ting fungerar. Några arbetskamrater är samma, men jag har ny plats och nya vitser att läsa på wc. Nu serveras det inte längre lika mycket kaffebröd, däremot har lönen höjts. Lite nervigt var det att sitta och läsa i mappen och överväga när jag vågar börja ringa, men så fort jag började tala fanns allting kvar. I dag sålde jag dubbelt fler böcker än vad jag gjorde min första dag förra året. Håll tummarna för att den trenden sitter i ;).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jee, det låter bra! Istället för att tänka igenom vad jag borde ta med mig till Åbo/Pargas gör jhag ingenting och väntar på att pizzan som pappa har lagat ska bli klar... vi rings imorgon, MM föreslog att vi skulle gå ut nånstans på öl, passar åtminstone bra för mig!

Anonym sa...

Wohoo! Det går bra på jobbet hör jag. :) Här är det också prima. Ska snart gå på café med chefen och bli bjuden på cheesecake innan hon far på semester.

Anonym sa...

Huhuu! Låter ju fint dedär! Jag fick börja på nya stället, men samma företag, me att ringa o sälja annonser! :D De va kul, chefen blev impad åtminstone, eftersom ja sålde så bra ;) säsongen börjar småningom kom igång så snart e de smilband upp ti öronen som gäller :D ha en bra helg!