torsdag, december 01, 2011

Happy happy (på riktigt alltså)

I dag är jag glad. Hade smånojat lite över denna torsdag, men så blev den helt utmärkt i alla fall. Först lite tv-inspelning (sa hon låtsas-nonschalant) i Stora smedjan i Böle, med en lugn & trevlig programledare som ställde vettiga frågor som jag förhoppningsvis svarade semi-vettigt på. När Boktid väl sänds i mitten på december kommer jag ju såklart att sitta och angsta över minspel/pannlugg/röst/uttryck och what have you framför tv:n, men sådär direkt efter inspelningen kände jag bara att Go jag! Mera sådant här!

Sedan drog jag till Nordens Paris för lite skrivhandledning och fick pepp & direktiv & ett nytt handledningsdatum, så det blev 10 poäng och papukaijamerkki också för den dagsetappen. Nu är jag hemma och svänger en stund innan det blir försenat farsdagsfirande med pappa (du-uh) och Lillebror senare ikväll. Vad vi ska göra är ännu en hemlighet för festföremålet som bara fått instruktionerna att inte äta, och att vara startklar 17.45 då han får vidare direktiv. Tror dock han kommer att bli glad, Lillebror och jag är mycket peppade!

Inga kommentarer: