lördag, januari 22, 2011

Pretty pretty!

Kanske vet ni känslan när man snubblar över något man inte visste att man saknade, men som när man ser det direkt inser att det är det här som har fattats i ens liv. När Onekligen bloggade om sin nya kalender och någon i kommentarsfältet nämnde diary decoration stickers förstod jag att det här var något jag akut behövde. Oh, pretty pretty!

Tydligen är det här något som kan appliceras även på brudklänningar. Hade en relativt tydlig bild av vad jag var ute efter (A-linjeformad, inget släp, dekorerat överstycke) och i dag dök jag in bland tyll och spets i fyra butiker i Helsingfors. Elektriskt hår, vackra klänningar och en entusiastisk publik. Vissa dyrare, andra förmånligare, men jag trodde mig ha hittat en bra kandidat i den stil jag sökte. Och så gick vi in i den sista butiken och provade några klänningar den sista timmen den var öppen. Och helt out of the blue har jag plötsligt Klänningen på mig. Markerat överstycke visserligen, men betydligt puffigare och kortare nertill än jag tänkt mig. Fiftarityyliä. Ylläri pylläri var den inte direkt gratis, om man säger så. Men hallå publiken, såg ni vad den gjorde med min midja och min byst? Oh, pretty pretty!

(Förresten Catariina, det där med skumpa i brudklänningsbutiker verkar tyvärr vara en myt!)

2 kommentarer:

Nina sa...

Fina fisken!

Jessica sa...

Håll tummarna för att det blir den!