onsdag, mars 09, 2011

Jessi meets Marimekko meets Converse

Catariina har lyckats norpa åt sig ett par Marimekkoconverse. För mig gick det lite så här:

Någon månad sedan: Läste om samarbetet och tyckte det var en kul idé. Blev lite sugen
Förra veckans måndag: Gick omkring i Kampens köpcenter och frågade av nyfikenhet när skorna skulle anlända till butik. Fredag 4.3. kl. 17.00 var svaret. Ojoj, tarkka juttu. Men då skulle jag vara på jobb så jag tänkte inte desto mer på saken.
Förra veckans tisdag: Läser att skorna ska kosta 100 euro och tänker nejnej, det är ju ändå bara frågan om tygskor.
Denna veckas tisdag: Läser att USA:s vice president provat Marimekkoconverse under sitt Finlandsbesök och blir lite nyfiken igen
Denna veckas tisdag efter jobbet: Går till Marimekkos flagship store med mamma och ser att de högskaftade svartvitmönstrade minsann är anillinröda inuti. Får akut habegär och mamma påminner om att det snart är min födelsedag. Ber om storlekar och får höra att min storlek är slut. Och att det inte kommer fler. Buu.
Någon sekund efter besvikelsen: Får höra att även Stockmann säljer Marimekkoconverse. Går dit. Får höra att de finns på One Way-avdelningen. Går dit. Får höra att det finns ett par kvar i min storlek men att de är reserverade. Men att jag kan göra en kakkosvaraus. Gör en kakkosvaraus.
Några timmar efter kakkosvarauksen: Får ett sms om att kunden som gjort den ursprungliga reservationen har köpt skorna.
26 timmar efter sms:et: Läser att Catariina har fått tag på Marimekkoconverse och skriver ett erbarmligt tråkigt blogginlägg om min Marimekkoconversehistoria.

Uppdaterat: Även allas vår storbloggare Linn funderar över skorna i dag. Och tycker att paret jag funderade på var de snyggaste. Jojo.

Inga kommentarer: